Przejdź do wersji tekstowej
A++ A+ A A A A A

WYCIECZKA KLAS SZÓSTYCH DO KRAKOWA, WIELICZKI, CZĘSTOCHOWY ORAZ ENERGYLANDII – RODZINNEGO PARKU ROZRYWKI W ZATORZE

2017.05.22

W dniach 09-12.05.2017 roku klasa VI B i VI C wzięły udział w wycieczce do Krakowa, Wieliczki, Parku Rozrywki w Zatorze, Częstochowy.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od magicznego spaceru labiryntem solnych korytarzy w Wieliczce. Mogliśmy podziwiać wykutą w soli kaplicę św. Kingi, niesamowite podziemne jeziora i unikalne solne rzeźby (największa z nich waży 15 ton!).

Następnego dnia wyruszyliśmy na zwiedzanie Krakowa: podziwialiśmy Rynek Główny, Kościół Mariacki (jeden z najbardziej rozpoznawalnych kościołów w Polsce), katedrę na Wawelu najważniejszy kościół w Krakowie, miejsce pochówku wielu królów Polski (m.in. Stefana Batorego, Władysława IV Wazy, Zygmunta II Augusta, Augusta II Mocnego, Zygmunta III Wazy czy Jana Kazimierza), biskupów oraz znanych i wybitnych osób, jak Adam Mickiewicz czy Juliusz Słowacki. W centralnym punkcie katedry znajduje się relikwiarz ze szczątkami św. Stanisława. Collegium Maius to najstarszy budynek należący do Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zachwycają wspaniałe arkadowe krużganki o kryształowych sklepieniach, studnia usytuowana pośrodku dziedzińca oraz zabytkowe schody prowadzące na pierwsze piętro.

Trzeci dzień wycieczki dostarczył nam najwięcej wrażeń: spędziliśmy go bowiem w Energylandii. Największy Park Rozrywki w Polsce oferuje kilkadziesiąt atrakcji, atrakcje charakteryzują się specjalnie dobraną tematyczną dekoracją i scenografią, podzielone są na 4 strefy: Bajkolandię – krainę dziecięcych pragnień, strefę familijną – można tu spędzić czas na wodnych spływach, kolejce widokowej czy też ścigając się na torze Formuła Autodrom; strefę ekstremalną – to fenomenalna rozrywka dla wszystkich, którzy chcą zmierzyć się ze strachem, dostarczająca maksimum adrenaliny, potężną dawkę radości i zabawy na najwyższych obrotach; Water Park – naśladuje tropikalną wyspę, z mnóstwem atrakcji, zakątków, wodnych zabaw.

Ostatniego dnia wycieczki w drodze powrotnej odwiedziliśmy Jasną Górę. Pełni wrażeń , wzbogaceni wiedzą o historii naszej Ojczyzny wróciliśmy do domów.