Lata 2012/2021 to czas, kiedy w naszej Kornelówce ponownie zaszły spore zmiany. W roku szkolnym 2013/2014 wdrożony został dziennik elektroniczny. Pojawiły się także projektory, które obecnie sukcesywnie wymieniane są w ekrany dotykowe. Niewątpliwie postęp technologiczny przyczynił się do zmian w potrzebach ówczesnych uczniów. Dlatego zaszło wiele przemian w budynku szkolnym, w którym realizowany jest proces kształcenia.
Nasza szkoła elastycznie i dynamicznie idzie z nurtem zmian wymaganych przez wprowadzane przepisy i zapotrzebowanie szkoły, aby placówka była nowoczesna. Dlatego w ostatnich latach wnętrze uległo metamorfozie. Zadbano także o bezpieczeństwo uczniów oraz pracowników szkoły. Budynek został poddany modernizacji.
Reforma szkolnictwa wymusiła liczne zmiany. Najpierw w 2013 r. utworzono klasy sportowe, które w 2017 r. przeniesione zostały do Szkoły Podstawowej nr 3. Zlikwidowano również oddziały przedszkolne, do których wcześniej szkoła się przygotowywała (w roku 2013 dostosowano łazienki i sale).
Szkoła to przede wszystkim miejsce kształcenia dzieci. Dlatego decydujemy się na udział w różnych projektach i programach, także ogólnopolskich, dzięki którym nasi uczniowie poszerzają swoją wiedzę oraz rozwijają swoje umiejętności.
Należą do nich m.in.:
To ogólnopolski program edukacji stomatologicznej, przygotowany przez Instytut Blend-a-med Oral-B. Udział w programie wzięli uczniowie klas pierwszych. „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” powstał, aby przekazać dzieciom niezbędną wiedzę na temat higieny jamy ustnej, dbania o zęby, sposobów i częstotliwości prawidłowego szczotkowania zębów oraz przełamania bariery regularnych wizyt stomatologicznych. Uczniowie mają okazję dowiedzieć się, jak ważne jest dbanie o stan zębów już od najmłodszych lat. W ramach programu uczniowie otrzymali arkusze z ćwiczeniami i grami, które pozwoliły im uczyć się o zdrowiu jamy ustnej. Mieli okazję wziąć udział w eksperymencie, który uświadomił im, jak wielką moc ochronną dla zębów ma pasta.
To projekt edukacji finansowej realizowany przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy i Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Adresatem są nauczyciele I etapu edukacyjnego i uczniowie w wieku 8-9 lat. Program zajęć został skonstruowany tak, by sposób przekazywania odpowiedniej wiedzy z zakresu gospodarowania finansami oraz kształtowania umiejętności i postaw uczniów był dostosowany do naturalnej w tym wieku aktywności dzieci. Projekt „Od grosika do złotówki” łączy treści z zakresu różnych edukacji (polonistycznej, matematycznej, społeczno-przyrodniczej, plastyczno-technicznej, muzyczno-ruchowej). Zadania i ćwiczenia umożliwiają zdobywanie wiedzy z zakresu niełatwej dziedziny finansów w atrakcyjny sposób. Ponadto wyzwalają kreatywność dziecka.
To projekt, który pomaga kształtować kompetencje społeczne uczniów, rozszerza ich wiedzę przyrodniczą dotyczącą ochrony klimatu. W ramach projektu realizowane były lekcje dotyczące przyrody i ochrony środowiska. Uczniowie prowadzili obserwacje przyrodnicze, dowiedzieli się, jak chronić środowisko i czym jest klimat. Pracowali także kreatywnie, nadając nowe życie zużytym przedmiotom.
To projekt realizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska w trosce o zdrowie młodego pokolenia objęty honorowym patronatem Pierwszej Damy Agaty Kornahauser-Dudy. Projekt ma charakter ogólnopolskiej międzyszkolnej rywalizacji zespołowej. Projekt powstał w odpowiedzi na coraz większy problem, jakim jest nadwaga i otyłość pojawiające się już wśród dzieci w wieku szkolnym, a nawet wcześniej.
Projekt był realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Projekt CMDW jest zorientowany na nauki przyrodnicze, społeczne i matematykę. Ma także sprzyjać budowaniu pogłębionych związków uczniów z „małą ojczyzną”. W ramach projektu uczniowie wykonywali obserwacje i pomiary w terenie, przeprowadzali eksperymenty, następnie wykorzystywali komputery do przetwarzania, wizualizacji, analizy i interpretacji własnych wyników.
W ramach realizacji rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych Szkoła Podstawowa nr 2 została wyposażona w tablice interaktywne oraz monitory dotykowe.
To projekt realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Realizacja projektu polegała na wykonaniu poszczególnych zadań przez szkołę – prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe uczniów oraz dydaktyczno-wyrównawczych i specjalistycznych, a także doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli. W ramach wsparcia zrealizowano studia podyplomowe oraz szkolenia dla nauczycieli. W celu poprawy warunków dydaktycznych pracownie: przyrodnicza i matematyczna zostały wyposażone w narzędzia do nauczania opartego na metodzie eksperymentu. Wartość wnioskowanego dofinansowania wynosiła 313 500,00 zł.
W roku 2016 minęło 95 lat od powstania naszej Szkoły oraz 35 lat od nadania jej imienia Kornela Makuszyńskiego. W roku 2021 szkoła przygotowuje się już do100-lecia istnienia Szkoły Podstawowej nr 2 oraz 40-lecia nadania szkole imienia Patrona.
Historia szkoły to najczęściej podniosłe i radosne wydarzenia, ale nie zawsze wszystko układa się tak, jak chcemy. 24 września 2016 r. pożegnaliśmy młodą, ambitną i pełną zapału do pracy nauczycielkę języka angielskiego, organizatorkę wycieczek po Europie dla uczniów naszej szkoły –Dąbrówkę Tritt.
Rok szkolny 2019/2020 oraz 2020/2021 szczególnie zapisały się w historii nie tylko szkoły, ale i świata. Nauka w ciągu tych dwóch lat szkolnych prowadzona jest zdalnie ze względu na trwającą pandemię wirusa COVID-19. Zdecydowanie był to czas szczególnie trudny zarówno dla dzieci, rodziców, jak i nauczycieli.