herb

Pierwszy rajd klasy 2b

We wtorek, 11 czerwca br. wybraliśmy się na ostatnią wyprawę w tym roku szkolnym. Najpierw pociągiem pojechaliśmy do Mokrza. Następnie przeszliśmy lasem do Krasnobrzegu, podziwiając Puszczę Notecką i wysłuchując ptasich koncertów. Tam udaliśmy się na prom i po krótkiej przeprawie byliśmy w Wartosławiu. Po tej miejscowości oprowadzili nas państwo Hibnerowie, bardzo ciekawie opowiadając o jej wielokulturowej historii. Zobaczyliśmy między innymi kościół katolicki i poewangelicki, pastorówkę, pozostałości po drewnianym wiatraku oraz starą szkołę, w której teraz znajduje się hotel. Właśnie w nim czekała na nas nagroda za zajęcie I miejsca w konkursie „Ziemniaki – cudaki”, tzn. rozpalone ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski. Uczta bardzo nam smakowała po takiej wyczerpującej wędrówce, za którą bardzo serdecznie dziękujemy. Na zakończenie rajdu pobawiliśmy się na placu zabaw przy wiejskiej świetlicy. Pełni wrażeń, nowych wiadomości i radości z dobrze spędzonego dnia wróciliśmy do Wronek.

Lucyna Salska

Zobacz również:

Wycieczka klasy 4a do Muzeum Młynarstwa i Wodnych Urządzeń Przemysłu Wiejskiego w Jaraczu