herb

„Fabryka Nadziei” w klasach I-IV

„Fabryka Nadziei” tętni dziecięcą radością, energią nie tylko wśród pierwszoklasistów Szkoły Podstawowej nr 2 we Wronkach. Od piątku, 4 marca w SP nr 2 odbywają się „fabrykowe” zajęcia świetlicowe. W zajęciach uczestniczą w większości dzieci klas I-IV, spora grupa to nasi uczniowie z Ukrainy.

„Fabryka Nadziei” to projekt realizowany w ramach gminnego programu profilaktyki (MGOPS). To doświadczanie (nauka) poprzez działanie, DOBRĄ ZABAWĘ. Zajęcia artystyczne, arteterapeutyczne, socjoterapeutyczne; gry i zabawy ruchowe. Wszystkie aktywności ukierunkowane na kształtowanie umiejętności psychospołecznych, m.in. pracę w obszarze emocji.

W miniony piątek podczas zajęć świetlicowych w SP nr 2 rozmawialiśmy o emocjach. Była gra o emocjach. Tworzyliśmy „emocjonalne torby” i kostki do gry. Później w sali gimnastycznej była eksplozja dziecięcych uśmiechów, energii – czyli gry i zabawy ruchowe (ukierunkowane na kształtowanie umiejętności psychospołecznych, np. współpracy, współdziałania, współodczuwania, tolerancji, komunikacji).

‑ Przywiązujemy ogromną wagę do relacji, poczucia bezpieczeństwa dzieci. Uznajemy wyjątkowość każdego dziecka. Każde dziecko jest inne, wartościowe, wyjątkowe, ważne. Wiele uczymy się od dzieci. Naszą misją jest wspieranie dzieci w kształtowaniu kompetencji psychospołecznych, komunikacyjnych, poznawczych, logicznego myślenia i kreatywnych, budowanie w nich poczucia własnej wartości i sprawstwa oraz wzmacnianie ich umiejętności rozumienia, wyrażania i regulowania emocji. Poprzez aktywności, ruch, twórczość (które dla dzieci są atrakcyjne i radosne, a dla nas są świetnymi narzędziami) dzieci zbierają doświadczenia o sobie, uczą się wartościować samego siebie, poddawać się próbom, rozwijają w ten sposób podstawę pewności siebie i wiary w swoje umiejętności – mówią prowadzący Julia i Artur Hibner.

Zobacz również:

Wesołych świąt!!!
Czytaj więcej
Warsztaty i spotkanie świąteczne w klasie 3a
Czytaj więcej
Koło biblioteczne w przedszkolu
Czytaj więcej
Skip to content