herb

Obchody Światowego Dnia Drzewa w klasach I-III

W tym roku szkolnym uczniowie klas I-III biorą udział w szkolnym projekcie edukacyjnym pt. „Każdy swoje święto ma…”, którego główną ideą jest obchodzenie nietypowych świąt z kalendarza. Pierwszym świętem, które dzieci obchodziły, był Światowy Dzień Drzewa.

Obchody Światowego Dnia Drzewa klasy drugie i trzecia rozpoczęły już w zeszłym tygodniu – w czwartek, 5 października. Tego dnia dzieci wybrały się na wycieczkę do Nadleśnictwa Potrzebowice, gdzie w sali edukacji przyrodniczo-leśnej wysłuchały pogadanki na temat mieszkańców lasu. Miały też możliwość zobaczenia z bliska wypchanych bohaterów leśnych opowieści – dzika, sarnę, borsuka, zająca, kunę, pustułkę oraz orła bielika. Zwiedziły również założone 2005 przepiękne arboretum. W nim dzieci zachwycały się pięknem różnorodnych drzew w jesiennej szacie, grały na drewnianych dzwonach rurowych, rozpoznawały pospolite zioła, obejrzały zegar słoneczny, przeszły się po ścieżce sensorycznej. Na zakończenie wyprawy wszyscy zgromadzili się w ogromnej wiacie i zjedli pieczone na prawdziwym ognisku kiełbaski i ziemniaki.

Zakończenie działań związanych ze Światowym Dniem Drzewa przypadł na 10 października. W tym dniu każda klasa zrealizowała następujące zadania:

1.  Klasa I a:

  • poznała budowę drzewa,
  • obejrzała film edukacyjny „Co drzewa dają ludziom?”,
  • przytulała się do szkolnej lipy i dębu przed kinem,
  • porównywała liście tych przytulanych drzew.

2.  Klasa II a:

  • wysłuchała utworów literackich o drzewach „Na lipę” oraz „Bajkę o mądrych dębach”,
  • przy dźwiękach muzyki i opowiadania nauczyciela zainscenizowała rozwój rośliny „Od nasionka do drzewa”,
  • w pobliskim parku rozpoznawała drzewa, zebrała liście i owoce leśne,
  • w dwu-, trzyosobowych grupach wykonała lapbooki o drzewach,
  • przeprowadziła „burzę mózgu” na temat: „Dlaczego sadzimy drzewa?”.

3.  Klasa II b:

  • wybrała się do parku w celu rozpoznawania gatunków drzew,
  • poznała budowę drzew,
  • dowiedziała się, jak wielkie jest znaczenie drzew dla ludzi i zwierząt,
  • z pozbieranych liści zrobiła ciekawe prace plastyczne.

4.  Klasa III a:

  • wspólnie wykonała mapę pojęciową „Jakie korzyści czerpiemy z drzew?”,
  • odbyła lekcję na świeżym powietrzu i udała się do parku, gdzie:
  • wszyscy bawili się w niedokończone zdania „Coś, co…”,
  • w parach wzięła udział w zadaniu pt. „Poszukiwania”, które wymagało od nich bezpiecznego doprowadzenia kolegi, który miał zasłonięte oczy, do wybranego drzewa,
  • wypełniła indywidualną kartę obserwacyjną wybranego przez nich drzewa, pt. „Moje spotkanie z drzewem”,
  • wzięła udział w rundzie „Co by było, gdyby drzewa umiały mówić?”,
  • po powrocie do sali lekcyjnej wykonała w grupach plakat pt. „Chrońmy drzewa, bo dają nam…”,
  • wykonała i zawiesiła na naszym szkolnym cisie serduszka z życzeniami dla niego, w dniu jego święta,
  • przeczytała po cichu i wypełniła grę dydaktyczną „Tak, nie, nie wiem”, która podsumowywała wszystkie zdobyte w tym dniu wiadomości na temat drzew i ich roli w przyrodzie.

W tym dniu też wszyscy uczniowie klas I-III, dzięki uprzejmości Nadleśnictwa Wronki, zabrali się do posadzenia w swoim najbliższym otoczeniu sadzonki brzóz, świerków oraz sosen i wzięli aktywny udział w ogólnopolskiej akcji „SadziMY”.

Gorąco dziękujemy pracownikom Nadleśnictwa Wronki za spełnienie naszej prośby i dostarczenie sadzonek do szkoły oraz Nadleśnictwu Potrzebowice za serdeczne przyjęcie naszej wycieczki.

Dziękujemy również Panu Grzegorzowi Kukule, który służył wszystkim uczestnikom wycieczki przeogromną pomocą.

Było przesympatycznie i przepysznie!!!

Wychowawczynie:
Beata Tomczak, Jolanta Chmurak, Lucyna Salska i Izabela Świniarska

Zobacz również:

Kurs autobusu szkolnego w roku szkolnym 2024/2025
Czytaj więcej
2 września – informacje dodatkowe
Czytaj więcej
Rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025
Czytaj więcej
Skip to content